Keitarou Hinoue a Lexus formatervező csapatának egyik legtehetségesebb ifjú tagja. Ő felel az utastéri formákért, funkciókért, így kicsit a „jövőbe is lát”. Două Locuri blogger interjújában egyebek mellett a japánok különös autószeretetéről, az „Aisháról” is mesélt.

Az autók iránti vonzódása egészen a Keitarou Hinoue gyermekkoráig nyúlik vissza. A Vissza a jövőbe film időutazó DeLorean-je ma is meghatározó élményként él benne.

„Megvettem Giugiaro autótervezésről írt könyvét és elhatároztam, hogy felnőttként én is ezzel szeretnék foglalkozni”, mesélte. „Aztán 2006 környékén, középiskolásként olvastam a Lexus formatervezési filozófiájáról. Onnantól egyértelműen a Lexus dizájnere akartam lenni.”

A tehetség a Kiotói Egyetemen terméktervezést tanult. Majd 2012-ben diplomázott és jelentkezett a Toyotához. Hinoue-t leginkább az autók utastere érdekelte. Aztán 2019-ben egyetemi diplomát is szerzett terméktervezőként a milánói Domus Akadémián.

„Olyan anyagokkal és felületekkel akartam foglalkozni, amelyet az emberek megérintenek. Így lettem a beltér tervezője. Dolgoztam az LS egyes részletein, kormányán, ülésein, de sok más elemén is.”

Inspirációi erősen a természethez kötődnek.

„Oka van annak, hogy egyes formákat szépnek, vonzónak találunk, méghozzá nemcsak a természetben vagy a művészetben, de a technika világában is. Kicsi koromtól figyeltem az állatokat, főleg a bogarakat, le is rajzoltam őket. Így rengeteget tanultam azokról a természeti formákról, amelyek leginkább vonzzák az emberi tekintetet.”

A filmek és a képregények is komoly hatást gyakoroltak Hinoue későbbi munkáira. Az előrelátás a Lexus-féle megközelítés és látásmód fontos része. Hinoue szerint ez nem köti meg a tervezők kezét: „a felhasználók fejével gondolkodva célzatosabban tervezhetjük meg az egyes funkciókat. Ez nemhogy lassítja, hanem ellenkezőleg: katalizálja a fejlesztési folyamatokat.

Az L-finesse a Lexus formacsapatának vezérelve: művészi szintre emeljük az autótervezést, egységgé formáljuk a fejlett technológiát, a szépség iránti vágyat és a Takumi kézművesség értékeit.

A kérdésre, hogy nevezze meg kedvenc Lexus utasterét, Hinoue  egyértelműen így válaszol: a 2018-as LS. Ez volt az első Lexus, amely dolgozott. A legjobb külső formatervnek a 2017-es IS szedánt tartja.

A jövőbe tekintve Hinoue úgy véli: az autó és vezetője közötti kapcsolat, az együttműködés az új lehetőségek kulcsa. Az, amit a japánok úgy hívnak: „aisha”. Ha egy japán így nevezi az autóját, az valami olyasmit jelent, hogy imádja, ragaszkodik hozzá.

„Az autózás és maga a közlekedés is óriási változás küszöbén áll. A Lexus emberközpontú megközelítésével nem vész el az érzelem autó és gazdája között. Sőt, éppen ellenkezőleg: egymás elkötelezett társává válhatnak. Az elektromos hajtás terjedésével vélhetően az autók utastere is sokat egyszerűsödik majd, megnő a belső tér. Úgy gondolom, ez szabadabb kezet ad nekünk tervezőknek, mert hát miért is ne alkothatnánk személyre szabott, vagy személyre szabható autóbelsőket?”

Shares
Share This