Ősszel érkezik a steer by wire kormányzást, nagyobb hatótávot és gyorsabb töltést kínáló új Lexus RZ

Ősszel érkezik a steer by wire kormányzást, nagyobb hatótávot és gyorsabb töltést kínáló új Lexus RZ

A Lexus leleplezte az új akkumulátoros elektromos RZ-t: a szinte minden elemében alapjaiban megújult, kibővített modellpaletta nagyobb erőt, fokozott hatékonyságot és dinamikus teljesítményt kínál, ami a vezető számára nagyobb élményeket jelent. Bemutatkozik ezen felül az első RZ F SPORT modell, az RZ 550e, amely nagyobb teljesítményt és a Lexus új, Interactive Manual Drive virtuális sebességváltóját kínálja.

A világ premierjét a Kenshiki Fórumon tartó új Lexus RZ akkumulátoros elektromos prémium SUV átfogó frissítéssel fokozza tovább a vezetési élményt, és olyan innovatív technológiákat vezet be, amelyek nagyobb teljesítményt, jobb irányíthatóságot, valamint mélyebb kapcsolatot és élményeket biztosítanak a vezetőnek.

Ezeket az úttörő újdonságokat az utastér luxusélményének finomítása teszi teljessé.

A Lexus az RX 400h 2005-ös bemutatása óta úttörő szerepet játszik a prémium piacon az elektrifikált hajtás terén, következetesen törekedve a vezetési élmény és az ember-autó kapcsolat, valamint a környezeti hatékonyság közötti egyensúlyra.  A márka a 2019-ben bejelentett Lexus Electrified filozófiával a karbonsemleges társadalom megvalósítását tűzte ki célul, amelyhez számos járműtechnológiát kínál, köztük akkumulátoros elektromos, hibrid és plug-in hibrid modelleket, hogy megfeleljen a különböző ügyfelek és piacok eltérő igényeinek.

Az RZ 2023-ban mutatkozott be a Lexus első olyan modelljeként, amelyet egy kifejezetten akkumulátoros elektromos (BEV) globális platformra építettek. Az elektrifikációs technológia által lehetővé tett új vezetési élményt és formákat kínált. A választék 2024-ben egy elsőkerék-hajtású modell bevezetésével bővült, reagálva a vásárlói igényekre.

A megújult RZ fejlesztése négy fő pillérre összpontosított: vezetési élmény, hatótávolság és akkumulátortöltés, teljesítmény, valamint formák.

A műszaki újítások élén a Lexus steer-by-wire rendszere szerepel, amelyet először alkalmaznak sorozatgyártásban. Ez új vezetési élményt nyújt, kifinomult, könnyű és intuitívabb kezelhetőséggel, különösen a kanyargós utakon. Emellett a rendszer érzékenységre és a vezetőnek adott, kellemetlen rezgésektől mentes visszajelzésekre van hangolva. 

2025.02.28

A megújult modell hozza el elsőként az F SPORT teljesítményt és stílust is az RZ kínálatába. Az összkerékhajtású RZ 550e lesz a legerősebb RZ, amely új BEV vezetési élményt kínál a Lexus Interactive Manual Drive elektronikus rendszerrel, amely virtuális kézi sebességváltást tesz lehetővé.

Mint a Lexusnál mindig, most is az ügyfelek igényei jelentették az elsődleges szempontot annak biztosításában, hogy az RZ a többletteljesítmény mellett hatékonyabb is legyen, és jobb felhasználói élményt nyújtson. A BEV-rendszer átfogó változtatásai, beleértve a nagyobb teljesítményt és kapacitást kínáló lítium-ion akkumulátort, valamint a Lexus eAxle egység továbbfejlesztését, lehetővé teszik a hatótávolság várhatóan akár 100 kilométeres növekedését (modellváltozattól és végleges homologizációtól függően).

Emellett az akkumulátor töltési ideje is gyorsabb lesz, amit egy új akkumulátor-előkondicionáló rendszer és egy 22 kW-os AC fedélzeti töltő alkalmazása segít.

Az RZ akkumulátoros elektromos rendszere teljes átdolgozáson esett át, amelynek középpontjában mind a praktikum, mind a vezetési élmény fokozása állt. A legfontosabb változások közé tartozik az új eAxle egység bevezetése, amely a motor teljesítményének és az inverter hatékonyságának javítását, valamint a veszteségek jelentős csökkentését eredményezte. Új lítium-ion akkumulátor is került beépítésre, amelynek kapacitása 77,0 kWh-ra nőtt.

A nagy teljesítményű akkumulátor és az eAxle különböző rendszerekkel való kombinálása három különböző teljesítményű RZ modellváltozatot eredményezett: az RZ 350e 224 lóerőt (165 kW), az RZ 500e 380 lóerőt (280 kW), az RZ 550e F SPORT pedig 408 lóerőt (300 kW) kínál. Emellett megduplázódott az összkerékhajtású RZ vontatási kapacitása, amely mostantól akár 1500 kilogrammos fékezett terhet is képes vontatni.

Shimoyama: a Lexus új otthona

Shimoyama: a Lexus új otthona

Elkészült a Lexus új, nemzetközi járműfejlesztési központja Japánban. A Toyota City közelében, 1,8 milliárd euróból felépített Shimoyama teret biztosít a tervezésnek, a kutatásfejlesztésnek, a tesztelésnek, valamint itt lesz a Toyota Gazoo Racing járműfejlesztési központja is. A létesítményben mintegy 3 ezren dolgoznak.

A Lexus összes kulcstevékenysége – értékesítés, marketing, tervezés – egy fedél alá került az új beruházás révén, így ez a szinergia még nagyobb és gyorsabb együttműködést ígér a csapatok között, lehetővé téve a fejlesztési prototípusok és sorozatgyártású modellek gyors szállítását, beleértve a Lexus modellek következő generációinak fejlesztését is.

Az itt dolgozók munkáját továbbra is támogatja a 2021 óta működő szomszédos Shimoyama tesztpálya, amely egy versenypályát és olyan útvonalhálózatot foglal magában, amely a világ különféle úttípusai alapján épült.

Az itt szerzett felbecsülhetetlen tapasztalat olyan modellekben jelenik meg, mint a vadonatúj LBX, a legújabb generációs NX és a teljesen elektromos RZ.

A Lexushoz a TOYOTA GAZOO Racing csatlakozik az új járműfejlesztő épületben, amely a Shimoyama telephely nyugati oldalán épült. A földszinten egy sor járműtér található, amelyek a legendás németországi Nürburgring pálya garázsainak kinézetét és hangulatát utánozzák.

Az év eleji hivatalos leleplezési ceremónián Akio Toyoda, a Toyota Motor Corporation elnöke a következőket mondta: „körülbelül 3000 ember, köztük a Lexus és a GAZOO Racing fejlesztői és tesztpilótái vezetnek, törnek és javítanak itt autókat. Bár a Shimoyama nem egy gyártóüzem, az itt készült autók a világ minden útján közlekednek majd.”

A fejlesztés során kiemelt szempont volt a természeti környezet megőrzése és kezelése: a terület mintegy 60%-át, összesen 651 hektárt fák és növények borítják.

Lexus LBX: luxus egy kis kortárs csavarral

Lexus LBX: luxus egy kis kortárs csavarral

A Lexus vadonatúj kompakt crossovere nem köt kompromisszumot a minőség és a kifinomultság terén. A belső kialakítása és kivitelezése „osztályon felüli” érzését kelt, és igazodik a nagyobb, drágább modellekhez. A Lexus LBX felpezsdíti majd az idei nyarat az utakon és a városokban: első példányok kiszállítása az európai vásárlóknak ugyanis már folyamatban van. bővebben…

Overtrail néven kapott vagány kivitelt a Lexus NX

Overtrail néven kapott vagány kivitelt a Lexus NX

A Lexus közepes méretű prémium SUV-ja jellegzetes megjelenést kapott: látványos fekete visszapillantó tükrökkel, kilincsekkel, tetősínekkel, díszlécekkel és hűtőráccsal még markánsabbá tett új kivitele elviszi a prémium autózás élményét a város határain kívülre is. A Lexus NX Overtrail kiviteléhez exkluzív szaharabézs metálfényezés és fekete-khaki kombinációjú utastér jár. bővebben…

Példa nélküli innováció, high-tech technológiák: íme a Lexus jövője

Példa nélküli innováció, high-tech technológiák: íme a Lexus jövője

A világszerte eddig több mint 2,7 millió részben, vagy teljesen elektromos autót értékesítő Lexus célul tűzte ki, hogy 2030-ra Európában, Észak-Amerikában és Kínában, 2035-re pedig világszinten 100%-ban akkumulátoros elektromos autókat értékesít majd. A japán prémium márka a Kenshiki fórumon ismertette céljait és innovációit. bővebben…

Lexus blogbejegyzések

Share This