Bemutatkozott a vadonatúj Lexus ES – először tisztán elektromos hajtással is elérhető
A 2025-ös Sanghaji Autószalonon leleplezett vadonatúj Lexus ES nem csupán stílusában, hanem technológiájában is új szintre emeli a prémium szedán fogalmát. A modell történetében először elérhető lesz akkumulátoros elektromos hajtással, miközben továbbra is rendelhető lesz a világ legfejlettebb öntöltő hibrid elektromos rendszerével, első- és összkerékhajtással egyaránt.
Clean Tech x Elegance: új formanyelv kívül-belül
Az új ES a Lexus formatervezési filozófiájának legújabb szintjét képviseli. A Clean x Tech stílus egyesíti a letisztult vonalakat és a fejlett technológiát – ez kívül-belül érezhető. Az új orsóformájú karosszéria, az ikonikus L-alakú fényszórók, valamint a dinamikus, áramvonalas sziluett egyaránt a prémium elektrifikált jövőt sugallják.

2025.03.31
Lexus ES 2026: új elektromos és hibrid hajtásláncok
A vadonatúj Lexus ES már 2026 tavaszától elérhető lesz Európában, többféle meghajtással.
Akkumulátoros elektromos változatok:
A modell történetőben először bemutatkozik a fejlett és kimagaslóan hatékony tisztán elektromos meghajtás az ES 350e és 500e akkumulátoros elektromos változatokban.
Két akkumulátoros elektromos ES változat lesz elérhető: az elsőkerék-hajtású ES 350e modell 224 lóerős (165 kW), míg az összkerékhajtású ES 500e, 343 lóerős (252 kW) csúcsteljesítményt kínál. Mindkettő kihasználja a Lexus elektrifikáció terén szerzett fejlett szakértelmét, hogy teljes mértékben kiaknázza az új Lexus globális K platformjában rejlő lehetőségeket, beleértve az új eAxle szerkezetet, amely a teljesítményvezérlő és a transaxle egységet is integrálja. Új kialakításuk könnyű, kompakt felépítést kínál, amely segít optimalizálni az utas- és csomagteret. A nagy kapacitású akkumulátor a padló alatt helyezkedik el, ami csökkenti az autó súlypontját.
Öntöltő hibrid változatok:
Az ES 300h újratervezett öntöltő hibrid rendszerrel rendelkezik: a 2,5 literes soros négyhengeres motorral dolgozó hajtáslánc 201 lóerős (148 kW) csúcsteljesítményt produkál. Első- és összkerékhajtású változat is elérhető lesz ebből a kivitelből. Ez a hajtáslánc az európai piacokon (köztük Magyarországon) lesz elérhető, míg az európai régióhoz tartozó keleti országokban az ES 350h kínál majd hibrid hajtást. Ez szintén 2,5 literes benzinmotort használ, de 247 lóerőt (182 kW) kínál. Ebből a kivitelből ugyancsak elérhető lesz első- és összkerékhajtású változat is.
Mindegyik hajtáslánc az új globális K platformra épül, így az új ES a teljesítmény, a kényelem és a vezetési élmény terén is kiemelkedőt nyújt.
A Lexus Tazuna vezetőtér és az új „Hidden Tech” kapcsolók
Az utastér a Lexus Tazuna filozófiája szerint épült, ahol minden funkció és kijelző a vezető kezére áll. Újdonság az elsőként az ES-ben bemutatkozó Hidden Tech – rejtett, érintésre megjelenő műszerfali kapcsolók, amelyek a prémium funkcionalitás új szintjét képviselik. A belső tér hangulatát fokozza a Bamboo Layering dekorbetét, a hangulatvilágítással szinkronban reagáló mintázatok, a Mark Levinson prémium hangrendszer, valamint a dönthető hátsó ülések és választható lábtartó a hátsó utasoknak.
Az ES és a Lexus jövője: személyre szabott luxus, zéró kompromisszum
A Lexus ES tökéletes példája a márka személyre szabott luxus stratégiájának: egy modell, amely egyesíti a fenntarthatóságot, a mesterséges intelligenciát és a választási szabadságot. A Lexus ezzel nemcsak az elektrifikáció, hanem a prémium kategória jövőjének egyik meghatározó szereplője is marad.
Ősszel érkezik a steer by wire kormányzást, nagyobb hatótávot és gyorsabb töltést kínáló új Lexus RZ
A Lexus leleplezte az új akkumulátoros elektromos RZ-t: a szinte minden elemében alapjaiban megújult, kibővített modellpaletta nagyobb erőt, fokozott hatékonyságot és dinamikus teljesítményt kínál, ami a vezető számára nagyobb élményeket jelent. Bemutatkozik ezen felül az első RZ F SPORT modell, az RZ 550e, amely nagyobb teljesítményt és a Lexus új, Interactive Manual Drive virtuális sebességváltóját kínálja.
A világ premierjét a Kenshiki Fórumon tartó új Lexus RZ akkumulátoros elektromos prémium SUV átfogó frissítéssel fokozza tovább a vezetési élményt, és olyan innovatív technológiákat vezet be, amelyek nagyobb teljesítményt, jobb irányíthatóságot, valamint mélyebb kapcsolatot és élményeket biztosítanak a vezetőnek.
Ezeket az úttörő újdonságokat az utastér luxusélményének finomítása teszi teljessé.
A Lexus az RX 400h 2005-ös bemutatása óta úttörő szerepet játszik a prémium piacon az elektrifikált hajtás terén, következetesen törekedve a vezetési élmény és az ember-autó kapcsolat, valamint a környezeti hatékonyság közötti egyensúlyra. A márka a 2019-ben bejelentett Lexus Electrified filozófiával a karbonsemleges társadalom megvalósítását tűzte ki célul, amelyhez számos járműtechnológiát kínál, köztük akkumulátoros elektromos, hibrid és plug-in hibrid modelleket, hogy megfeleljen a különböző ügyfelek és piacok eltérő igényeinek.
Az RZ 2023-ban mutatkozott be a Lexus első olyan modelljeként, amelyet egy kifejezetten akkumulátoros elektromos (BEV) globális platformra építettek. Az elektrifikációs technológia által lehetővé tett új vezetési élményt és formákat kínált. A választék 2024-ben egy elsőkerék-hajtású modell bevezetésével bővült, reagálva a vásárlói igényekre.
A megújult RZ fejlesztése négy fő pillérre összpontosított: vezetési élmény, hatótávolság és akkumulátortöltés, teljesítmény, valamint formák.
A műszaki újítások élén a Lexus steer-by-wire rendszere szerepel, amelyet először alkalmaznak sorozatgyártásban. Ez új vezetési élményt nyújt, kifinomult, könnyű és intuitívabb kezelhetőséggel, különösen a kanyargós utakon. Emellett a rendszer érzékenységre és a vezetőnek adott, kellemetlen rezgésektől mentes visszajelzésekre van hangolva.

2025.02.28
A megújult modell hozza el elsőként az F SPORT teljesítményt és stílust is az RZ kínálatába. Az összkerékhajtású RZ 550e lesz a legerősebb RZ, amely új BEV vezetési élményt kínál a Lexus Interactive Manual Drive elektronikus rendszerrel, amely virtuális kézi sebességváltást tesz lehetővé.
Mint a Lexusnál mindig, most is az ügyfelek igényei jelentették az elsődleges szempontot annak biztosításában, hogy az RZ a többletteljesítmény mellett hatékonyabb is legyen, és jobb felhasználói élményt nyújtson. A BEV-rendszer átfogó változtatásai, beleértve a nagyobb teljesítményt és kapacitást kínáló lítium-ion akkumulátort, valamint a Lexus eAxle egység továbbfejlesztését, lehetővé teszik a hatótávolság várhatóan akár 100 kilométeres növekedését (modellváltozattól és végleges homologizációtól függően).
Emellett az akkumulátor töltési ideje is gyorsabb lesz, amit egy új akkumulátor-előkondicionáló rendszer és egy 22 kW-os AC fedélzeti töltő alkalmazása segít.
Az RZ akkumulátoros elektromos rendszere teljes átdolgozáson esett át, amelynek középpontjában mind a praktikum, mind a vezetési élmény fokozása állt. A legfontosabb változások közé tartozik az új eAxle egység bevezetése, amely a motor teljesítményének és az inverter hatékonyságának javítását, valamint a veszteségek jelentős csökkentését eredményezte. Új lítium-ion akkumulátor is került beépítésre, amelynek kapacitása 77,0 kWh-ra nőtt.
A nagy teljesítményű akkumulátor és az eAxle különböző rendszerekkel való kombinálása három különböző teljesítményű RZ modellváltozatot eredményezett: az RZ 350e 224 lóerőt (165 kW), az RZ 500e 380 lóerőt (280 kW), az RZ 550e F SPORT pedig 408 lóerőt (300 kW) kínál. Emellett megduplázódott az összkerékhajtású RZ vontatási kapacitása, amely mostantól akár 1500 kilogrammos fékezett terhet is képes vontatni.
Duplázott a Lexus LBX: másodszor kapta meg a „Az év kisméretű SUV”-ja címet a What Car?-tól
Nem mindennapi elismerést kapott a prémium kompakt SUV-ok piacát a tavalyi évben alapvetően átrajzoló vadonatúj Lexus LBX. A környezettudatos luxusautó-márka öntöltő hibrid elektromos belépőmodellje sorozatban másodszor érdemelte ki a What Car? által odaítélt „Az év kis SUV-ja” díjat. bővebben…
Shimoyama: a Lexus új otthona
Elkészült a Lexus új, nemzetközi járműfejlesztési központja Japánban. A Toyota City közelében, 1,8 milliárd euróból felépített Shimoyama teret biztosít a tervezésnek, a kutatásfejlesztésnek, a tesztelésnek, valamint itt lesz a Toyota Gazoo Racing járműfejlesztési központja is. A létesítményben mintegy 3 ezren dolgoznak.
A Lexus összes kulcstevékenysége – értékesítés, marketing, tervezés – egy fedél alá került az új beruházás révén, így ez a szinergia még nagyobb és gyorsabb együttműködést ígér a csapatok között, lehetővé téve a fejlesztési prototípusok és sorozatgyártású modellek gyors szállítását, beleértve a Lexus modellek következő generációinak fejlesztését is.
Az itt dolgozók munkáját továbbra is támogatja a 2021 óta működő szomszédos Shimoyama tesztpálya, amely egy versenypályát és olyan útvonalhálózatot foglal magában, amely a világ különféle úttípusai alapján épült.
Az itt szerzett felbecsülhetetlen tapasztalat olyan modellekben jelenik meg, mint a vadonatúj LBX, a legújabb generációs NX és a teljesen elektromos RZ.
A Lexushoz a TOYOTA GAZOO Racing csatlakozik az új járműfejlesztő épületben, amely a Shimoyama telephely nyugati oldalán épült. A földszinten egy sor járműtér található, amelyek a legendás németországi Nürburgring pálya garázsainak kinézetét és hangulatát utánozzák.
Az év eleji hivatalos leleplezési ceremónián Akio Toyoda, a Toyota Motor Corporation elnöke a következőket mondta: „körülbelül 3000 ember, köztük a Lexus és a GAZOO Racing fejlesztői és tesztpilótái vezetnek, törnek és javítanak itt autókat. Bár a Shimoyama nem egy gyártóüzem, az itt készült autók a világ minden útján közlekednek majd.”
A fejlesztés során kiemelt szempont volt a természeti környezet megőrzése és kezelése: a terület mintegy 60%-át, összesen 651 hektárt fák és növények borítják.
Lexus LBX: luxus egy kis kortárs csavarral
A Lexus vadonatúj kompakt crossovere nem köt kompromisszumot a minőség és a kifinomultság terén. A belső kialakítása és kivitelezése „osztályon felüli” érzését kelt, és igazodik a nagyobb, drágább modellekhez. A Lexus LBX felpezsdíti majd az idei nyarat az utakon és a városokban: első példányok kiszállítása az európai vásárlóknak ugyanis már folyamatban van. bővebben…
Overtrail néven kapott vagány kivitelt a Lexus NX
A Lexus közepes méretű prémium SUV-ja jellegzetes megjelenést kapott: látványos fekete visszapillantó tükrökkel, kilincsekkel, tetősínekkel, díszlécekkel és hűtőráccsal még markánsabbá tett új kivitele elviszi a prémium autózás élményét a város határain kívülre is. A Lexus NX Overtrail kiviteléhez exkluzív szaharabézs metálfényezés és fekete-khaki kombinációjú utastér jár. bővebben…
Szintet lépett a Lexus luxusjachtja, 2026-ban érkezik az új generáció
A Lexus öt évvel ezelőtt mutatta be a 65 lábas, LY 650 névre keresztelt luxusjachtját. Az elmúlt években globális prémium életmódmárkává előlépő Lexus most tovább emelte a tétet, és LY 680 néven bemutatta a hajó új generációját. bővebben…
Hatodszor lett legjobb a Lexus repülőtéri váróterme
A brüsszeli repülőtéren található LOFT hatodik alkalommal nyerte Európa legjobb repülőtéri váróterme díjat a rangos World Travel Awards™ keretében. bővebben…
What Car?: tarolt az LBX, a Lexus új csillaga
A Lexus vadonatúj, kompakt crossovere, az LBX nemcsak a kisméretű SUV-ok kategóriájának győztese lett, de az Év Autója elismerést is megkapta a mértékadó brit What Car? autóipari magazintól. bővebben…
LBX Morizo: 305 lóerős sportautót mutatott be a Lexus
Az új LBX Morizo RR Concept modellt a 2024-es Tokiói Autószalonon mutatta be a Lexus. A sportos kompakt crossover tervezésében a Toyota Motor Corporation elnöke, Akio Toyoda személyesen vett részt. bővebben…
Lexus blogbejegyzések