A 2025-ös Sanghaji Autószalonon leleplezett vadonatúj Lexus ES nem csupán stílusában, hanem technológiájában is új szintre emeli a prémium szedán fogalmát. A modell történetében először elérhető lesz akkumulátoros elektromos hajtással, miközben továbbra is rendelhető lesz a világ legfejlettebb öntöltő hibrid elektromos rendszerével, első- és összkerékhajtással egyaránt.

Clean Tech x Elegance: új formanyelv kívül-belül

Az új ES a Lexus formatervezési filozófiájának legújabb szintjét képviseli. A Clean x Tech stílus egyesíti a letisztult vonalakat és a fejlett technológiát – ez kívül-belül érezhető. Az új orsóformájú karosszéria, az ikonikus L-alakú fényszórók, valamint a dinamikus, áramvonalas sziluett egyaránt a prémium elektrifikált jövőt sugallják.

2025.03.31

Lexus ES 2026: új elektromos és hibrid hajtásláncok

A vadonatúj Lexus ES már 2026 tavaszától elérhető lesz Európában, többféle meghajtással.

Akkumulátoros elektromos változatok:

A modell történetőben először bemutatkozik a fejlett és kimagaslóan hatékony tisztán elektromos meghajtás az ES 350e és 500e akkumulátoros elektromos változatokban.

Két akkumulátoros elektromos ES változat lesz elérhető: az elsőkerék-hajtású ES 350e modell 224 lóerős (165 kW), míg az összkerékhajtású ES 500e, 343 lóerős (252 kW) csúcsteljesítményt kínál. Mindkettő kihasználja a Lexus elektrifikáció terén szerzett fejlett szakértelmét, hogy teljes mértékben kiaknázza az új Lexus globális K platformjában rejlő lehetőségeket, beleértve az új eAxle szerkezetet, amely a teljesítményvezérlő és a transaxle egységet is integrálja. Új kialakításuk könnyű, kompakt felépítést kínál, amely segít optimalizálni az utas- és csomagteret. A nagy kapacitású akkumulátor a padló alatt helyezkedik el, ami csökkenti az autó súlypontját.

Öntöltő hibrid változatok:

Az ES 300h újratervezett öntöltő hibrid rendszerrel rendelkezik: a 2,5 literes soros négyhengeres motorral dolgozó hajtáslánc 201 lóerős (148 kW) csúcsteljesítményt produkál. Első- és összkerékhajtású változat is elérhető lesz ebből a kivitelből. Ez a hajtáslánc az európai piacokon (köztük Magyarországon) lesz elérhető, míg az európai régióhoz tartozó keleti országokban az ES 350h kínál majd hibrid hajtást. Ez szintén 2,5 literes benzinmotort használ, de 247 lóerőt (182 kW) kínál. Ebből a kivitelből ugyancsak elérhető lesz első- és összkerékhajtású változat is.

Mindegyik hajtáslánc az új globális K platformra épül, így az új ES a teljesítmény, a kényelem és a vezetési élmény terén is kiemelkedőt nyújt.

A Lexus Tazuna vezetőtér és az új „Hidden Tech” kapcsolók

Az utastér a Lexus Tazuna filozófiája szerint épült, ahol minden funkció és kijelző a vezető kezére áll. Újdonság az elsőként az ES-ben bemutatkozó Hidden Tech – rejtett, érintésre megjelenő műszerfali kapcsolók, amelyek a prémium funkcionalitás új szintjét képviselik. A belső tér hangulatát fokozza a Bamboo Layering dekorbetét, a hangulatvilágítással szinkronban reagáló mintázatok, a Mark Levinson prémium hangrendszer, valamint a dönthető hátsó ülések és választható lábtartó a hátsó utasoknak.

Az ES és a Lexus jövője: személyre szabott luxus, zéró kompromisszum

A Lexus ES tökéletes példája a márka személyre szabott luxus stratégiájának: egy modell, amely egyesíti a fenntarthatóságot, a mesterséges intelligenciát és a választási szabadságot. A Lexus ezzel nemcsak az elektrifikáció, hanem a prémium kategória jövőjének egyik meghatározó szereplője is marad.

Shares
Share This