Mérföldkőhöz érkezett nyáron a Lexus. A japán márka luxus-SUV és crossover modelljeinek globális értékesítése meghaladta az 5 milliós darabszámot.
Az 1989-ben alapított Lexus 1996-ban mutatta be első SUV modelljét, az LX-et. Két évvel később lépett színre az RX, új utat jelölve ki a luxus crossoverek szegmense számára. Ahogy a vásárlók egyre élénkebben érdeklődtek az ilyen típusú járművek iránt, a Lexus a kemény GX modellel, a közepes méretű NX crossoverrel és az UV városi crossoverrel gazdagította kínálatát.
Ma már ezek az autók teszik ki a gyár eladásainak jó kétharmadát, és a japán luxusmárka a világ 90 országában forgalmazza SUV és crossover modelljeit.
Az évek során kifejezetten karakteressé váltak e járművek, látványosan reprezentálva a gyár merész formavilágát, kézműves kidolgozását és kifinomult technológiáját. Mindezt abba a sikeres szabadidőautó-stílusba csomagolva, amely egyre gyarapítja a hűséges Lexus-vásárlók táborát.
A Lexus-crossover paletta (RX, RXL, NX és UX) népszerűsége világszerte látványosan nő, amelyben komoly szerepet játszik, hogy a vevők a modern benzinmotorok mellett teljes hibridhajtást is választhatnak.
Az új korszakteremtő RX 400h hibrid SUV 2005-ben mutatkozott be, azóta a hibridek a Lexus globális SUV-értékesítésének kétharmadát teszik ki. Sőt, Nyugat- és Közép-Európában ez az arány mára a 96 százalékot is elérte.
A kínálat jövőre Magyarországon is tovább bővül majd, a sláger crossover UX akkumulátoros elektromos hajtású, UX 300e elnevezésű modellváltozatának bevezetésével.
A Lexus összesített globális SUV-eladásai: | ||
Modell | Bemutatás éve | 2020. június 30-ig értékesített autók száma |
LX | 1996 | 487.229 |
RX és RX L | 1998 (RX) 2017 (RX L) | 3.136.223 |
GX | 2002 | 445.965 |
NX | 2014 | 853.035 |
UX | 2018 | 110.899 |
ÖSSZESEN | 5.033.351 |
Legutóbbi hozzászólások