A világszerte eddig több mint 2,7 millió részben, vagy teljesen elektromos autót értékesítő Lexus célul tűzte ki, hogy 2030-ra Európában, Észak-Amerikában és Kínában, 2035-re pedig világszinten 100%-ban akkumulátoros elektromos autókat értékesít majd. A japán prémium márka a Kenshiki fórumon ismertette céljait és innovációit.
A Lexus új stratégiát tűzött ki maga elé tisztán elektromos járművek új generációjával, olyan formatervezési megoldásokat és új technológiákat hasznosítva, amelyek megváltoztatják az autók jövőjét.
A Brüsszelben évente rendezett Kenshiki fórumon a vállalat alaposabb betekintést nyújtott abba a tervbe, amely 2035-ig globálisan, 100 százalékban akkumulátoros elektromos járművek (BEV) gyártójává teszi a márkát. Ez a cél Európában korábban, már 2030-ban bekövetkezik, ha a piaci viszonyok ezt lehetővé teszik.
„Új moduláris járműstruktúrát és újgenerációs akkumulátorokat fejlesztünk. Nem csupán azért, hogy BEV modelljeink teljesítményét tovább javítsunk, hanem mindezt a vezetési élmény újraalkotásának jegyében is tesszük. Szoftverek tekintetében is forradalomra számíthatunk, amely lehetővé teszi, hogy kimagasló fokú személyre szabási lehetőséggel ruházzuk fel autóinkat, valóban egyéni luxust kínálva minden egyes ügyfelünknek”, ismertette Pascal Ruch, a Lexus Európa vezetője.
Új koncepció a tervezésben
Az akkumulátoros elektromos Lexus modellek következő generációja a downsizing és a súlycsökkentés lehetőségét már strukturális szinten is kihasználva még sokoldalúbb csomagot kínál.
Az elektrifikált technológiák terén történő előrelépések mentén továbbfejlődik a Lexus Driving Signature – folyamatos, élvezetes kapcsolat lesz a vezető és az autó között, ami nagyobb kényelmet, magabiztosságot és jobb vezethetőséget kínál minden körülmények között.
Az eseményen több új járműkoncepciót mutattak be, köztük egy olyat, amely 2026-ban már biztosan sorozatgyártásba kerül. Az LF-ZC (Lexus Future Zero-emission Catalyst) Európában elsőként a Kenshiki keretében megtekinthető és egy új, sorozatgyártású Lexus szedánt vetít előre, amely 2026-ban érkezik.
Az LF-ZL (Lexus Future Zero-emission Luxury) egy akkumulátoros elektromos SUV zászlóshajó tanulmánya, amely korlátok nélküli kapcsolatot tesz lehetővé az emberek, a mobilitás és a társadalom között.
Arene operációs rendszer
A Lexus új, Arene operációs rendszere új szórakoztatási és kapcsolódási lehetőségeket nyit meg. A mesterséges intelligencia használatával a beszédvezérlés könnyen és gyorsan válaszol a parancsokra és személyre szabott, rugalmas javaslatokat tehet. A rendszer képes a vezető szokásait megtanulni, automatikusan, kérdés nélkül aktiválva az előnyben részesített alkalmazásokat és funkciókat.
Meggyőző menetteljesítmények
A Lexus a BEV modellek sajátos teljesítményére, vagyis az erőteljes gyorsulásra és a DIRECT4 összkerékhajtási technológia által kínált lágy, kiegyensúlyozott erőleadásra alapozva fokozza a vezetési élményt, eggyé olvasztva a vezetőt az autójával.
A tisztán elektromos Lexus RZ és a nagyteljesítményű hibrid RX 500 modelleknél megismert DIRECT4 rendszer folyamatosan, az egyes kerekek terhelésének függvényében változtatja nyomaték elosztását az első és a hátsó tengelyek között. Ez minden körülmények között optimális tapadást tesz lehetővé, lineárisabb gyorsulás, fokozott kanyarképességek és megnövelt stabilitás mellett.
Moduláris járműstruktúra
A Lexus BEV modellek következő generációja új, moduláris struktúrát használ majd, amely három részre különíti el a jármű karosszériáját, az első, a középső és a hátsó darabra. Mindezt a gigaöntés teszi lehetővé, egy rendszer, amely a járművek megformálásánál nagyobb szabadságot biztosít.
A járművek alkatrészeinek csökkentésével – a járműstruktúra első és hátsó része jelenleg körülbelül 175 különálló elemből készül – a gyártási idő drasztikusan csökken és a különböző járműtípusok fejlesztése is gyorsabban történhet.
Termékfejlesztések a multitechnológiás stratégia jegyében
Rövid távon, egészen 2026-ig, a Lexus folytatja többtechnológiás elektrifikációs hozzáállását, három járműtípusra alapozva: többféle hajtáslánci lehetőséget kínáló modellekkel, mint például az UX, az NX és az RX SUV, a Lexus jelenlegi globális platformjára alapuló BEV modellekkel, mint az RZ, valamint a következő generációs, gigaöntéssel készülő platformra alapuló BEV modellekkel, mint például az LF-ZC koncepció sorozatgyártású változata.
A következő években ezen három kategóriában érkező modellek, beleértve a BEV típusokat, tovább bővítik és gazdagítják a Lexus kínálatát.
Brutális európai siker
Az idei évben a vállalat várakozásai szerint az európai újautó-értékesítések körülbelül 74 ezer darabot tesznek ki, ami körülbelül 50 százalékos növekedést jelent a 2022-es teljesítményhez képest.
Ez a Lexust az egyik leggyorsabban növekvő prémium márkává teszi.
Legutóbbi hozzászólások