A Guangzhou Nemzetközi Autószalonon mutatta be a Lexus az első tisztán elektromos hajtású modelljét. A UX 300e-t az eredeti UX crossover különleges dizájnja és kimagasló funkcionalitása jellemzi.
Az RX 400h 2005-ös bevezetése óta a Lexus vezető szerepet játszik az autók hajtásának villamosításában. A márka a 2019-es Tokiói Autószalonon ismertette Lexus Electrified stratégiáját, amelynek célja, hogy megváltoztassa a járművek teljesítményét, kezelését és irányítását .
A Lexus Electrified technológiája lehetővé teszi a hajtáslánc, a kormányzás, valamint a futómű és a fékrendszer integrált vezérlését, kiaknázva a hibridekben tökéletesített motorvezérlési technológia összes előnyét. Mindez szerves része a Lexus azon törekvésének, hogy egyre élvezetesebben és biztonságosabban vezethető autókat alkosson.
A Lexus Electrified égisze alatt elkészült első modell a tisztán elektromos hajtású UX 300e. A Lexus mérnökei megtartották az UX crossover izgalmas, karakteres formavilágát és sokoldalúságát.
Erős elektromotorja természetes érzettel, mégis lendületesen gyorsítja az autót. A kabin padlója alá épített nagy kapacitású akkumulátoroknak köszönhetően pedig mélyre került a jármű súlypontja. A legújabb konnektivitási technológiákkal felvértezett UX 300e és 400 kilométeres hatótávolságra képes. Eközben lenyűgöző menetteljesítményt és hamisítatlan Lexus-színvonalú kényelmet kínál.
A rendszer megbízhatóságát többszintű ellenőrző rendszer fokozza, ami szabályozza a töltés folyamatát, és kivédi a túltöltést vagy más káros jelenségeket.
Az UX300e elektromotorjának műszaki adatai
Elhelyezés | Modell | Legnagyobb teljesítmény | Legnagyobb forgatónyomaték |
elöl | 4KM | 150 kW | 300 Nm |
Az UX300e akkumulátorának műszaki adatai
Típus | Kapacitás | Hatótávolság | Feltöltési idő | |
Normál (váltóáramú) töltő | Gyors (egyenáramú) töltő | |||
lítium-ion | 54,3 kWh | 400 km | Max. 6,6 kW | Max. 50 kW |
Az autó kemény és agilis vezethetőséget sugalló, mégis kifinomult külső stílusú. Ezt még hatásosabbá varázsolja, hogy a Lexus különleges, áramvonalas keréktárcsákat és alsó burkolatot tervezett a modellhez. Az UX 300e is megkapja a Lexus Safety System + csomagot, hiszen a cél a közúti balesetek megelőzése, a vezetőre nehezedő stressz csökkentése és vezetéssegítő rendszerek megalkotása.
Az UX 300e várhatóan 2020-ban jelenik meg a kínai és az európai piacokon, Japánban pedig 2021 elejétől lesz kapható. A márka stratégiájának következő lépcsőjét plug-in hibrid elektromos és hidrogén üzemanyagcellás elektromos modellek jelentik majd.
Legutóbbi hozzászólások