A Lexus fejlesztőmérnökei a legapróbb részletekig tökéletesítették a Lexus zászlóshajóját. Munkájuk eredményeként a felsőkategóriás LS még kényelmesebb, csendesebb lett, és jobb menettulajdonságokkal bír. Így a kézműves kidolgozás, a kifinomultság, valamint a precizitás legmagasabb szintjét nyújtó modell tökéletesebb lett, mint valaha.

A Lexus LS harminc évvel ezelőtti megjelenése óta az autó kiemelten fontos és meghatározó jellemzője a menetkényelem.

Az első LS magas általános műszaki és minőségi színvonala arra ösztönözte a fejlesztőket, hogy minden egyes újabb generáció bevezetésekor tovább növeljék a modell kényelmét és finomítsák műszaki részleteinek kidolgozottságát.

 

Ez az elkötelezettség vezetett el oda, hogy a 2021-es LS tervezésekor a fejlesztők nem vezettek be alapvető szerkezeti újításokat, azonban a részleteket és az egyes alrendszereket tovább finomították.

A változtatások jóval túlmutatnak a szerkezeti alapokon, például a futómű finomhangolásán és a lengéscsillapítók újrakalibrálásán. A tervezőgárda a gumikkal és az ülések szerkezetével, gyártástechnológiájával és anyagaival is sokat foglalkozott.

Munkájuk eredményeként az LS menetkényelmi jellemzői minden korábbit felülmúlnak, ugyanakkor a modell jellegzetes dinamikus karaktere változatlan maradt.

Az LS ötödik generációja 2018-ban jelent meg, a Lexus GL-A padlólemezének első modelljeként. A friss padlólemez nemcsak a karosszéria merevségét növelte jelentősen, de alacsony súlypontjával a menetdinamikai jellemzőkre is komolyan hatott.

“Az évek során folyamatosan finomítottuk és fejlesztettük a márka zászlóshajóját. A még tökéletesebb vezetési élmény érdekében az alapoktól elindulva finomra hangoltuk a teljes rendszer működését,” avatott be az LS főkonstruktőre, Toshio Asahi.

A csillapítási jellemzők a kényelem alapvető elemei, hiszen a fő cél, hogy az út egyenetlenségéből a lehető legkevesebb jusson el az utasokig. A változások hatására nem csupán a menetkényelmi jellemzők módosultak, hatásuk a kormányzáson és a menetstabilitáson is érezhető.

Mivel az autó a gumiabroncsokon keresztül kapcsolódik az úthoz, azok anyaga és jellemzői jelentősen befolyásolják a menetkényelmet. Az LS valamennyi változatához alapfelszerelésként jár a defektmentes kerékkészlet.

Ezek az abroncsok oldalfalai eleve jelentősen merevebbek a hagyományosakénál. Az új LS abroncsai azonban puhább oldalfalakkal készülnek. Gumikeverékük összetétele, valamint belső szerkezetük is megváltozott a nagy frekvenciájú rezgések tökéletes kiszűrése érdekében.

Az új LS üléseinél a komfortérzet fokozása volt a legfőbb cél. A párnázás a korábbinál egyenletesebben veszi fel és osztja el a test tömegét. A fejlesztőcsapat többféle habanyagot is kipróbált annak érdekében, hogy megtalálja azt, amely mindenféle hőmérsékleti viszonyok közepette egyaránt kiválóan teljesít.

A Takumi kézművesség iránymutatásai alapján megtervezett és kivitelezett varrások kialakítása olyan, hogy a bőr szerkezete ne károsodjon, felülete pedig ne ráncosodjon.

 

Shares
Share This