Alig kezdődött el az új NX 350h és NX 450h+ forgalmazása Magyarországon, a modell máris elnyerte az Magyar Év Autója 2022-es címet a nagy szabadidő-autók kategóriában.

Harmadik éve választja ki a nagy példányszámú, illetve olvasottságú online és print lapok autós szakújságíróiból álló szakmai zsűri (Biró Csongor, Csordás Gábor, Gulyás Péter, Katona Mátyás és Miklós-Illés Kálmán) a Magyar Év Autóját nyolc kategóriában.

A piacra berobbanó, már eddig is számos díjat nyerő vadonatúj Lexus NX a szakmai zsűri ítélete alapján megkapta a Magyar Év Autója 2022 díjat a nagy szabadidő-autók kategóriájában.

Ugyanebben a kategóriában a Toyota Highlander a bronzérmet hozta el. Ugyancsak harmadik lett a Lexus ES az üzleti autók között, az anyamárka pedig további két kategóriagyőztes címet és további két dobogós helyet szerzett.

A mára Európában és hazánkban is közel 100%-ban környezetbarát öntöltő hibrid elektromos autókat értékesítő Lexus az elmúlt években világszerte, így hazánkban is rekordokat döntve növelte értékesítéseit.

Az idei év pedig még a korábbiaknál is nagyobb sikereket tartogathat a japán luxusautómárka számára.

Nem csupán a márka első kétakkumulátoros elektromos modellje, a kompakt crossover UX 300e és az RZ 450e debütál idén, hanem új generációval jelentkezik a márka legfontosabb európai modellje, az NX.

A nagyméretű crossover a negyedik generációs öntöltő hibrid elektromos hajtás mellett a világ ugyancsak legfejlettebb, harmadik generációs plug-in hibrid elektromos meghajtásával is megrendelhető lesz.

A nemrégiben ötcsillagos Euro NCAP minősítést szerző high-tech Lexus NX számos rangos elismerést kapott világszerte. A Világ Év Autója döntős modell januárban az Egyesült Királyság piacvezető autós magazinjától, a rangos What Car?-tól már megkapta az ’Év Plug-in hibridje’ díjat, pár héttel azelőtt pedig a franciaországi 2021 Automobile Awards ’Secure Car’ díját.

A vadonatúj Lexus NX nem csupán a japán luxusautómárka legnépszerűbb európai és világszinten második legkelendőbb modelljének legújabb generációja, hanem egyben egy olyan modell, amely új fejezetet nyit a Lexus számára.

Külső és belső formatervével, valamint hajtásláncaival egyaránt új irányokba tart, beleértve a Lexus történelmének első plug-in hibrid hajtását. Menetdinamikai tekintetben is előrelép, még szorosabb és élvezetesebb kapcsolatot biztosítva a vezető és az autó között a Lexus Driving Signature filozófia jegyében.

Az új NX-ben mutatkozik be az új multimédiás rendszer is, amely kapcsolódás, információ és kényelem tekintetében magasabb szintre lép. A Lexus Safety System + aktív biztonsági és vezetési segédrendszer következő generációja kibővített funkciókkal és támogatással véd még több potenciális veszélyhelyzettől, miközben leveszi a terhet a vezető válláról.

Ebben a modellben elsőként köszönthetjük a Lexus új Tazuna vezetőtér-koncepcióját, amelyet elsőként a Lexus LF-30 Electrified koncepción láthattunk.

A japán kifejezés arra utal, ahogyan a lovas a kantárszár segítségével irányítja a lovát, ennek megfelelően pedig középpontjában a vezető közvetlen, intuitív járművezérlése áll. Az új elrendezés azzal fokozza a vezetési élményt, hogy az autóst még magabiztosabbá teszi a járművel és a környezettel történő egyértelműbb, közvetlenebb interakciók révén.

A Lexus több mint 15 év hibrid szakértelmére alapozott, amikor megalkotta első plug-in hibrid (PHEV) járművét, az új NX 450h+-t.

A vadonatúj NX kínálatának új csúcsmodellje egy 2,5 literes, négyhengeres, Atkinson-ciklusú benzinmotort, egy 134 kW-os első elektromotort és egy 40 kW-os hátsó elektromotort, valamint egy külső áramforrásról tölthető, 18,1 kWh-s lítium-ion akkumulátort tartalmaz, amely a kategória legnagyobb kapacitású akkumulátora.

A plug-in hibrid rendszer teljesítménye 309 lóerő/227 kW, amely 6,3 másodperces 0-100 km/órás gyorsulást tesz lehetővé. Ennek ellenére az üzemanyag-fogyasztás és a CO2-kibocsátás (a WLTP kombinált ciklusa alapján) mindössze 0,9-1,1 l/100 km és 20-26 g/km – a kategória legjobb értékei.

A vadonatúj NX-re is érvényes a Lexus hároméves vagy 100.000 kilométeres gyári garanciája. Az új Lexus Relax program keretében az ügyfelek mindezt egy további évvel és 10.000 kilométerrel növelhetik minden egyes alkalommal, amikor járművüket hivatalos Lexus márkakereskedésben szervizeltetik.

A garancia fix árazású karbantartás mellett ingyenes, a bővítés pedig egészen addig tarthat, amíg az autó eléri a tízéves kort vagy 160.000 kilométert futott.

 

Shares
Share This