A vadonatúj Lexus UX crossover a világ legfejlettebb környezetbarát öntöltő hibrid elektromos hajtásával és egy kétliteres benzines motor kínálatával mutatkozott be. A modell fejlesztésekor kiemelt hangsúlyt fektettek a mérnökök az aktív biztonsági rendszerekre és a vezetéstámogató technológiákra. 

A Lexus remek kombinációval oldotta meg az autó agilitását és csendes futását. A komfort megteremtésében kulcsszerep jut az UX megalkotásánál használt globális GA-C platformra is. Az oldalajtóknál, a sárvédőknél és a gépháztetőnél használt alumíniumnak, a csomagtérnél bevetett kompozit műanyagnak köszönhetően kategóriájában messze az UX-é a legalacsonyabb súlypont (594 mm). Ennek eredményeként az autó menet közben biztonságos, finoman rugózik. Leginkább egy alacsonyabb építésű, dinamikus ferdehátúhoz hasonló vezetési élményt nyújt.

A legfrissebb fejlesztésű Lexus adaptív futómű (AVS), amely a márka zászlóhajójának tekinthető LC kupéban debütált, elérhető az UX F SPORT és a Luxury modellváltozatnál is. Az új AVS rendszer csökkenti a karosszéria nem kívánt dőléseit és magasabb szintű menetkomfortot biztosít rossz minőségű úton is. Működési elve egyszerű: a csillapítóerő kisebb, amikor az UX egyenes úton halad, erősebb, amikor kanyarodik vagy sávot vált. Ilyenkor érezhetően javul a stabilitás, és csökken a karosszéria oldaldőlése. A sofőr az üzemmód-választóval is beállíthatja a csillapítás mértékét.

Az újonnan fejlesztett, mélységében és magasságában is elektromosan állítható kormányoszlop az ugyancsak elektromos mozgatású első ülésekkel szerelt UX változatokhoz érhető el. A memória funkcióval ellátott változatokban a rendszer automatikusan is megkönnyíti a be- és kiszállást. Alapfelszerelés a 17 x 6,5 colos, aerodinamikai szempontok szerint tervezett könnyűfém keréktárcsa készlet, 215/60 R17 96H méretű gumiabroncsokkal. Opcionálisan 18 colos könnyűfém keréktárcsák is elérhetők, szintén négy évszakos, defekttűrő 225/50 RF18 95V méretű abroncsokkal. Az F SPORT modell nagy teljesítményű nyári gumiabroncsokkal is megrendelhető.

Az UX-ben a Lexus üzemmód-választó program működik, amely lehetővé teszi, hogy vezetője három menetprogram közül válassza ki az igényeinek leginkább megfelelőt. A Normal program optimalizálja a teljesítményt és a hatékony üzemanyag-felhasználást. Az ECO mindent a takarékosságnak rendel alá, beleértve a légkondicionáló működését is. Míg a Sport élénkebb gázreakcióval és közvetlenebb érzetű kormányzással fokozza a vezetés élményét. A Luxury és F SPORT változatokhoz elérhető az AVS rendszer, ötféle választható menetprogrammal: Normal, ECO, Sport S, Sport S+ és egyéni (Custom).

Jóllehet a sláger kétségkívül a világ legfejlettebb környezetbarát öntöltő hibrid elektromos hajtásával működő UX 250h változat lesz, a modell benzinmotoros változatban is kapható UX 200 néven. A 2,0 literes, soros négyhengeres, 171 lóerős benzinmotor majdnem pontosan ugyanaz a konstrukció, mint az UX 250h benzinmotorja.

A Lexus UX vázszerkezetében nagy szakítószilárdságú acél és a különleges lézerhegesztéses technológia masszív struktúrát kölcsönöz az autónak. Ezen kívül minden UX-ben nyolc légzsák vigyáz az utasokra és a második generációs Lexus Safety System + biztonsági rendszer is  alapfelszerelés.

A csomag tartalmazza:

  • az adaptív sebességtartó automatikát,
  • a gyalogosfelismerő funkcióval kiegészített ütközést megelőző rendszert (PCS),
  • a kormányzási rásegítéssel és sávelhagyásra figyelmeztetéssel kiegészített sávkövető asszisztenst,
  • a jelzőtábla-felismerő rendszert (RSA),
  • az intelligens távolságifény-vezérlést/automatikus távolságifény-vezérlést (AHB),
  • illetve opcióként az adaptív távolságifény-vezérlést (AHS) is.

Az ütközést megelőző rendszer (PCS) kamerája nappal, rossz fényviszonyok között is képes felismerni a gyalogosokat, a radaros rendszert pedig úgy módosították, hogy napközben észlelni tudja a kerékpárosokat. Az UX képes alacsony sebességű járműkövetésre, beleértve a városi dugókban való araszolást, 30 km/h-s sebességig. Így az UX vezetője nyugodtabban és biztonságosabban közlekedhet olyan forgalmi helyzetekben, amelyek mások számára idegesítők és fokozzák a stresszt. A parkolássegítő rendszer az oldalról keresztben érkezőkre, és az UX előtt és mögött álló járművekre figyel, méghozzá minden eddiginél kifinomultabban és érzékenyebben.