Merészet húzott a világ legfejlettebb, negyedik generációs öntöltő hibrid elektromos hajtásáról ismert Lexus. Modelljei legendás megbízhatóságát a világ egyik legzordabb helyén tette próbára. A japán gyár Szibériában, a befagyott Bajkál-tó jegén tesztelte az RX SUV és az LC sportkupé képességeit. Eláruljuk: a legkeményebb mínuszok, a hó és a tükörjég sem állta útját a Lexus autóinak.
Szibéria befagyott tavai nem számítanak a Lexusok természetes környezetének, ám most mégis lenyűgöző élményhez biztosítottak helyszínt. A Lexus két nagyon különböző modellt, a hibridhajtású RX luxus-SUV-ot és a V8-as LC kupét tesztelte zord körülmények között.
Az akció a világ legmélyebb édesvizű taván, a Bajkál-tavon zajlott, amely 1,5 méter vastagon befagyott a mínusz 60 Celsius fokot is elérő hidegben. Amikor a jég ilyen vastagra és keményre hízik, Oroszország közlekedési hatósága szabályos útvonalakat jelöl ki rajta.
Egy ilyen próbához remek sofőr is kell, ezért a Lexus leszerződtette Nyikita Sikovot, Oroszország híres drift-bajnokát. De bármilyen tapasztalt pilóta is, ő is most vezetett életében először egy Lexust a jégen.
A világ első “luxus crossovereként” az RX komoly múltra tekinthet vissza, de ez az extrém teszt még a stílusos SUV történetében is mérföldkőnek számít. Sikov már az első kerekek tapadását kihasználva is hihetetlenül látványos manővereket hajtott végre az autóval.
A 464 lóerős, V8-as motorjával az LC egészen más világ, és Sikovot már azelőtt lenyűgözte az autó, hogy a jégre hajtott volna vele.
„A tapadás remek volt, majdnem olyan, mintha aszfalton autóztam volna. Volt alkalmam kitapasztalni az autó igazi karakterét, amikor a gumik már 280 km/órával pörögtek”, mesélte.
A befagyott természetes tavakon történő örömautózás szigorú biztonsági intézkedések közt folyt. Szibéria egyébként már önmagában is egyfajta minőségi tesztet jelentett az RX és az LC számára.
Az RX 450h bebizonyította, hogy a hibrid elektromos hajtáslánc kifogástalan működésében a kétszámjegyű mínuszok sem jelentenek akadályt. Az E-Four elektromos összkerékhajtás is remekül vizsgázott a rossz minőségű, jeges utakon.
Az LC olyan autó, amit inkább egy tengerparti országúton képzelne el az ember. Kipróbálásához mégis tökéletes helyszín volt egy befagyott tó tükre, hiszen itt a vezető tényleg szabadjára engedheti a gép hihetetlen teljesítményét, anélkül, hogy veszélybe sodorná az autót vagy másokat.
Legutóbbi hozzászólások